باز هم اول هفته….

صدای زنگ ساعتی که صبح روزهای شنبه به صدا در می‌آید برای هیچ گوشی خوشایند نیست. این صدا که صبح زود شما را بیدار می‌کند، آخرین وداع ما با تعطیلات آخر هفته است. ..

ولی نگران نباشید روش‌های ساده‌ای نیز وجود دارند تا این احساس آرامش کمی بیشتر در ما باقی بماند حتی روزهایی که داریم از خستگی می‌میریم.

١) نوشیدن آب

کمبود آب در بدن ایجاد خستگی می‌کند. پس برای این که سرحال بمانید سعی کنید آب بدنتان را حفظ کنید. شاید کافئین انرژی شما را بازگرداند اما مطمئناً دوست ندارید مرتب از آن استفاده کنید. ممکن است نوشیدنی‌های انرژی زا و قهوه بتوانند با تحریک هورمون‌ها موقتاً انرژی شما را افزایش دهند اما به محض این که اثر آن از بین برود، خستگی، شما را از پا در می‌آورد. روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب آغاز کنید. بعد در طول روز یک فنجان قهوه بنوشید و دوباره به سراغ آب بروید.

٢) مقداری پروتئین مصرف کنید

اگر کافئین، شما را سرحال می‌آورد، پروتئین با حفظ قند خون شما، همه چیز را متعادل نگه می‌دارد. می‌توانید پروتئین‌های بسته‌بندی شده صبحانه را امتحان کنید.

٣) از بینی اتان استفاده کنید

بوی مرکبات می‌تواند موجب شادابی شما شود. بنابراین، مقداری گریپ فروت، پرتقال یا لیمو در آب بچکانید و میل کنید ( درعوض؛ احساس می‌کنید از بهترین چشمه آب معدنی بهره می‌برید). موهایتان را با صابون یا شامپوهایی که رایحه مرکبات دارند بشویید یا اسانس نعناع را امتحان کنید زیرا نعناع، قسمتی از مغز که مسؤول بیداری است را تحریک کرده و شما را هوشیارتر می‌سازد. بیرون که می‌روید یک آبنبات نعنایی در دهانتان بگذارید.

٤) ام‌پی‌تری پلیر خود را روشن کنید

موسیقی می‌تواند تمرکز فکری شما را بالا ببرد و روحیه شما را تقویت کند. موسیقی‌هایی را گوش کنید که اصولاً صبح‌ها هنگام رفتن به محل کارتان گوش می‌کنید یا وقتی دارید لباس‌های شسته شده را تا می‌کنید، سعی کنید برقصید.

٥) تحرک داشته باشید

دانشمندان طی مطالعه‌ای از دانشگاه گورج دریافتند هنگامی که افراد دچار کمبود خواب، ورزش می‌کنند تا ٢٠ درصد سطح انرژی آنها افزایش یافته و ٦٥ درصد از خستگی و کسلی آنها کاسته می‌شود. می‌توانید سگتان را برداشته و برای پیاده روی به بیرون بروید و در راه با خرید یک کرانچی تجدید قوا کنید یا سری به دی وی دی‌های ورزشی بزنید.

٦) وقتتان را با افرادی بگذرانید که شما را شاد می‌کنند

بی‌مزه هم لبخند بزنید که شاید تا موقع ناهار انرژی تازه‌ای به شما ببخشد.

٧)سعی کنید تا می‌توانید خوب باشید

تلاش برای بهترین بودن می‌تواند انرژی شما را از بین ببرد. همین طور غیرممکن نیز هست. پس سعی کنید به جای بهترین بودن تلاش کنید تا حد لازم خوب باشید. سخت تلاش کنید و به سوی پیشرفت حرکت کنید.

٨) گل‌ها را بو کنید

آیا برای خرید گل‌های داوودی، به بهانه‌ای نیاز دارید؟ طبق مطالعه‌ای ساده و حقیقی که در هاروارد صورت گرفت نشان داده شد، افرادی که هنگام صبح به شکوفه‌های باطراوت نگاه می‌کنند انرژی بیشتری در طول روز دارند. همیشه یک دسته گل کوچک کنار میزتان بگذارید یا برای زیبایی، آن را در گوشه‌ای از اتاقتان قرار بدهید.

٩) با درگیری‌های روزمره خود کنار بیایید

برخی از ما درگیری‌هایی داریم که هر روز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم. مثلاً شاید لولای در کابینت شما یا یک گوشه از آجرهای راهروی در ورودی خانه افتاده باشد یا قفل در گیر کرده باشد و ٣ دقیقه وقت گذاشته باشید تا بتوانید آن را باز کنید. فرنج شووی می‌گوید: این چیزها انرژی‌ای که باید صرف مواردی دیگر بکنید را از شما می‌گیرند پس با این گونه درگیری‌های خسته کننده روزمره کنار بیایید تا بتوانید انرژی خود را صرف مسائل مهم‌تری بکنید.

١٠) زیبا و قدردان باشید

این که وقتی سرتان شلوغ است و استرس دارید بخواهید قدر سلامتی خودتان و خانواده و شلوار جدیدی که خریده‌اید و خیلی هم بهتان می‌آید را بدانید کار آسانی نیست. روی نقاط مثبت زندگی‌تان تمرکز کنید و آن را به همه منتقل کنید. در را باز کنید، به غریبه‌ای لبخند بزنید و به همکارتان بگویید که چقدر امروز زیبا شده. این به هردوی شما انرژی می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید