***** راهکارهایی برای افزایش انرژي در ساعات كاري

ايسنا: خوردني‌هاي بسياري وجود دارند كه ممكن است اين سطح انرژي را براي بدن شما تامين كنند اما در اين مقاله به ٤ نمونه از موثرترين آنها اشاره شده كه اگر با كلاس‌هاي هفتگي يوگا همراه شوند نتيجه معجزه آسايي براي تقويت جسم و ذهن شما در طول يك روز كاري خواهند داشت.

به گزارش روزنامه اينديا اكسپرس، اين چهار خوردني معجزه كننده عبارتند از:

موز: اين ميوه منبع غني از كربوهيدرات‌هاي قابل هضم است كه به حفظ تقويت و عملكرد مناسب ماهيچه‌ها كمك مي‌كند. موز همچنين مي‌تواند سطح انرژي بدن را در بلند مدت در حد بالايي نگه دارد. بعلاوه موز منبع غني از پتاسيم است كه اين عنصر به تحريك تكانه‌هاي عصبي و در نتيجه افزايش توده عضلاني كمك مي‌كند. حاصل اين تغييرات افزايش طاقت بدن است.

عدس: اين گروه از حبوبات حاوي تمام منابع غذايي مفيدي است كه بدن براي يك روز كاري فعال و پرتحرك به آن نياز دارد. اين موارد عبارتند از كربوهيدرات‌ها، پروتئين، فيبر خوراكي، ويتامين‌ها و املاح معدني هستند. بنابراين عدس مي‌تواند بدون وارد كردن كالري‌ها و چربي‌هاي غيرضروري به بدن سطح انرژي آن را افزايش دهد.

تمشک آبي: اين ميوه مانند ساير توت‌ها منبعي غني از آنتي اكسيدان‌هاي مفيد است. به گفته متخصصان هرچه رنگ توت‌ها تيره‌تر باشد خواص آنتي اكسيدان‌ها افزايش پيدا مي‌كند. تمشك آبي در عين حال تاثير مثبتي در بهبود بافت‌هاي عضلاني آسيب ديده دارد و به تقويت عمومي بدن كمك مي‌كند.

بادام‌ها: اين مغزهاي خوشمزه منابع مغذي و غني از چربي و پروتئين و فيبرخوراكي هستند كه به تقويت پايدار انرژي بدن كمك كرده و موجب مي‌شوند كه مدت طولاني‌تري احساس سيري كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید